Biga Kaymakamı Dolu'dan Engelsiz Biga projesine adım adım... Biga Kaymakamı Dolu'dan Engelsiz Biga projesine adım adım...
Biga Belediye Meydanı'ndan yola çıkan Biga Pegai Bisiklet Platformu üyesi 6 bisikletçi ve Çanakkale Bisiklet Platformu ile Akçay Bisiklet Grubu üyesi 2 bisikletli 600 km pedal çevirdikten sonra 10 Kasım günü Anıtkabir'e ulaştılar.

5 günlük yolculuğun sonunda 10 Kasım sabahı Kuğulu Park'ta yoğun halk katılımıyla birlikte 09.05'de saygı duruşunda bulunan ekip üyeleri, sonrasında Güvenpark'ta çevre İl ve ilçelerden gelen tüm bisikletlilerle, Ankara Bisiklet ve Doğa Sporları Derneği (ABİDOSD) ev sahipliğinde Anıtkabir'e pedalladılar.

Şehitliklerden aldıkları toprakları Anıtkabir bahçesinde dualarla serpiştiren bisikletliler şehitlerimizi yâd ettiler.

5 Kasım günü yola çıkan bisikletçilerden Pegai Bisiklet Platformu üyesi Aydın Çakır; "Turumuzu yapmamızda bizlere yardımcı olan maddi manevi desteklerini esirgemeyen tüm kurum ve kuruluşlara şükranlarımızı sunuyoruz. Bu gurur hepimizindir. Her hizmette devamlılık esastır bilinciyle bisiklet kültürüne başladığımız günden bu yana bizle olan, bizlerle pedallayan, destek olan herkese sonsuz teşekkürlerimizi sunuyoruz." ifadelerini kullandı.
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı nedeniyle de Anıtkabir'den Biga'ya Biga Gelişim Gençlik ve Spor Kulübü Derneği de 'Aracımız bisiklet yolumuz Cumhuriyet' turunu gerçekleştirmiş ve bisikletliler 600 km pedal çevirmişlerdi. Biga'nın adının duyurulmasında ve bisiklet konusunda farkındalık oluşturulmasında önemli işlerin yapılması sevinç kaynağı oldu.
GÜN GÜN ATA'YA SAYGI TURU
Ata'ya Saygı Turu'ndan izlenimlerini gün gün Medya Lokum için aktaran bisikletçilerin izlenimlerini okurlarımız için derledik.

1. GÜN
110 km'lik Biga-Karacabey turumuzda ilk durağımız Bandırma oldu. Bandırma Bisiklet Grubu Başkanı Olcay Türker'e Biga Kurtuluş kitabı hediye ettik. Turumuzun anlam ve önemi hakkında bilgi alışverişi gerçekleştirdik.

2. GÜN
Karacabey-İnegöl 123 km yol yaptık. İlk durağımız Bursa Küçük Sanayi Sitesi esnaflarıyla buluştuk, hep birlikte yemek yedik.

3. GÜN
İnegöl-Eskişehir 107 km yol yaptık. Mezitler rampalarında fotorğaf çektirdik. Eskişehir'de Vel Espid Derneği'nin karşılamasıyla Pedal Cafe'de buluşarak bisikletçi dostlarla turumuz hakkında konuştuk, bisikletli yaşam kültürü hakkında bilgi alışverişi yaptık.

4. GÜN
Dördüncü günün sabahında Eskişehir Vel Espid Derneği Başkanı Rahime Çelen ile birlikte Odunpazarı evleri ve müzelerini ziyaret ettik. Sivrihisar yolumuzdaki şehitlikleri ziyaret ettik. Sivrihisar'ı gezdik ve kent hakkında, kentin tarihi dokusu hakkında bilgi alışverişinde bulunduk. Odunpazarı Belediyesi'nin tesis ettiği araç ile kent turumuzu tamamladık. Dünyada tek olan açık hava müzesini gezdik.

5.GÜN
Sivrihisar-Anıtkabir 137 km yolu tamamladık. Ankara girişinde bizi karşılayan bisikletçi dostumuz ile fotoğraf çektirdik. Dinlenmek üzere otelimizin yoluna koyulduk. 10 Kasım sabahı Kuğulu Park'ta 09:00'da toplanarak halkın da yoğun katılımıyla 09.05'te bütün duyguların en zirvede yaşandığı bir ana şahitlik ettik. Halkın bize olan ilgi ve alakası bizleri çok memnun etti. Sonrasında 09.30'da Güvenpark'ta çevre il ve ilçelerden gelen tüm bisikletliler ile toplanarak ev sahibi Ankara Bisiklet ve Doğa Sporları Derneği (ABİDOSD) tarafından gerçekleştirilen şehir turuna katıldık. Hep birlikte Anıtkabir'e pedalladık.

Şehitlerimizin topraklarıyla 'Ata'mızın yolundayız' turu kapsamında şehitliklerimizden aldığımız toprakları Anıtkabir bahçesine dualarla serpiştirerek turumuzu tamamladık. Son olarak da Atatürk Orman Çiftliği'ni ziyaret ettik.